Pentru cei care vor sa tina in mana o bucata de hartie in scopul informarii, nu au decat sa dea un "print" pe imprimanta si pot tipari informatiile sau imaginile respective in ce tiraj doresc (daca mai e nevoie de tiraje) pentru ca fiecare va putea face acelasi lucru la propriul terminal de Internet cu un efort minim.

Amintiti-va de impactul pe care l-a avut radioul asupra presei scrise, sau de impactul pe care l-a avut televiziunea asupra radioului si ziarelor. Cele trei forme coexista in continuare dar televiziunea domina net prin audienta. Multimedia, noul nascut dupa cum se vede le va cam inghiti pe celelalte trei pentru ca include toate avantajele celorlalte si cu multe plusuri care tin de posibilitatea de stocare cantitativa a informatiei. Toata aceasta pledoarie a fost facuta pentru a intelege mai bine care este motivatia "mutarii strategice" a lui OCTAVE.

In special pentru Romania, momentul actual este unic pentru a patrunde in marea fereastra catre lume care se cheama Internet-Multimedia. Intr-un viitor nu foarte indepartat si acela este cam peste doi ani (adica mult asteptatul si controversatul an 2000) va fi destul de greu sa mai patrunzi aici fara eforturi si investitii financiare foarte mari. Ganditi-va cata informatie exista in lume si cati vor dori s-o impuna, s-o faca cunoscuta. Va fi practic un paienjenis al informatiei in care multi isi vor prinde urechile. Cine nu intra acum, mai tarziu va fi foarte greu sau daca nu imposibil sa penetrezi oceanul urias care se cheama Multimedia. Multi vor spune: "Bine, dar in Romania mai dureaza".